Rondreis Canada | Vancouver Island

Vancouver Island
Week drie alweer, als ik bekijk hoeveel we allemaal al wel niet gedaan en gezien hebben
lijkt het echt alsof we hier al weken misschien al wel maanden zijn. Ondanks dat je elke dag in het zelfde land en veel dezelfde natuur rijd is het elke keer weer zo indrukwekkend. S’avonds heb je dan ook echt je hoofd vol met alle indrukken en gaan bij ons de lampjes meestal voor 12uur al wel uit. We begonnen de derde week nog op de Ferry naar Port Hardy.

Vancouver Island  Vancouver Island

Na een niet al te beste nacht op de boot kwamen we s’ochtends aan in Port Hardy op Vancouver Island. Onze volgende bestemming was Telegraph Cove, een onwijs schattig dorpje wat ivm het water helemaal op palen is gebouwd. Alle huisjes waren gerestaureerd en diende nu als verhuur huisjes waarin je echt een terug in de tijd kon, heel erg leuk! Als je niet met een camper gaat is dit zeker een leuke plek om te overnachten! Omdat je hier ook walvissen kan spotten (en eventueel zelfs orka’s) overnachtte we hier op de camping zodat we morgenmiddag mee konden met het boottochtje. Nou ben ik absoluut geen held als het op varen aan komt, iets met een gevoelige maag én een evenwichtsorgaan die me dan in de steek laat 😉 dus eventjes twijfelen was het natuurlijk wel.. maar beter spijt van dingen die je wel gedaan hebt dan dingen die je niet hebt gedaan. Dus de volgende middag stonden we klaar voor vertrek, gelukkig was het water zo glad als een spiegel dus had ik nergens last van. Al heel snel spotte we zeehondjes die ook van de eerste zonnestralen lagen te genieten, wat een schattige dieren zijn dat toch. De walvissen lieten heel even op zich wachten maar ook daarvan hebben we er 3 á 4 gespot. Gevolgd door wat dolfijnen vaarde we naar 2 uurtjes weer terug richting de kust. Al eens eerder, in Zuid-Afrika, hebben we walvissen gespot en deze kwamen onwijs dicht bij de boot maar hier blijven ze liever op afstand ter bescherming van het reusachtige dier dus lang leve de telelens! 😉

Vancouver Island

De volgende dag hebben we een bezoekje gebracht aan Campbell River, ook wij besloten even op een terras van de zon te genieten. We hebben natuurlijk heel erg geluk met het weer, maar als de zon dan toch echt door komt moeten we het er ook eventjes van nemen toch 😉  De volgende bestemming was Tofino, hét surfers plaatsje van Vancouver Island. Onderweg kwamen we door het leuke dorpje Port Alberni, met schattige straatjes, terrasjes aan de haven en een oud stationnetje waar nog een locomotief staat te pronken is dit dorpje ook zeker een bezoekje waard. Tofino is inderdaad echt een surfers dorpje, met kleine winkeltjes, een hoop souvenir winkels en terrasjes een heerlijke plek om je dag door te brengen. Helaas miezerde het bij ons een beetje wat de glorie van de stad een beetje te min deed. Gelukkig sliepen we alle twee de nachten op twee leuke camping’s aan het surf strand dus we vermaakte ons prima. Heel fijn om je dag met een fijne strandwandeling af te sluiten!

Het Rain Forest Trail ligt onderweg van Port Alberni naar Tofino, waar wij op de terugweg een stukje gewandeld hebben. Wat een hoge bomen staan daar! De oudste was al 800 jaar oud en 76 meter hoog. De omtrek is met zijn 9 meter ook zeer indrukwekkend. Een onwijs mooi stukje natuur wat door de Canadese dan ook goed beschermt blijft. De volgende bestemming was nog zo’n schattig dorpje, Nanamoi. Lekker door het dorpje gestruind, een ijsje gekocht bij een net geopende ijssalon waar ze alles zelf met verse seizoens ingrediënten maakte. Dit was echt zoo lekker! Zelfs het hoorntje maakte ze zelf en was echt de allerlekkerste die wij ooit gehad hebben, ohja en het interieur was ook nog eens super leuk, pluspunt voor Nanamoi! We overnachtte die nacht op een hele mooie plek, “Oceanside Campground” deed dan ook echt zijn naam eer aan, wat een uitzicht!

Vancouver Island  Vancouver Island

Het is bijna afgezaagd om te zeggen maar: onze volgende bestemming was alweer zo’n leuke dorpje, Chemainus. Voor liefhebbers schattige dropjes, kleine winkeltjes en kunst is VanCouver Island echt een must! Chemainus is het stadje van de muurschilderingen, doordat het stadje vroeger eigenlijk heel saai was om te zien besloten de inwoners en bedrijven alle muren door kunstenaars te laten beschilderen. Hun stadsnaam weer op de kaart zetten is hiermee dan ook zeker gelukt! Overal vind je gave muurschilderingen die iets van het verleden van Canada verhullen. Bij een winkeltje wat allemaal bad en huid producten verkocht moest ik natuurlijk eventjes naar binnen. En uiteraard kon ik niet op tegen al die mooie verpakkingen, tubetjes en ook nog eens een lieve verkoopster die met liefde over de producten sprak, met drie producten rijker verlieten we de winkel 🙂

Vrijdag namen we de bus vanaf de camping voor die nacht zijn we met de stadsbus naar Victoria gereden. Als je je nog even te goed wilt doen al alle leuke kleding en concept winkeltjes ben je hier ook aan het goede adres! Victoria is echt een leuke stad met van alles te doen en te zien, heerlijk rond gestruind en een bezoekje gebracht aan de haven. Ook zouden we de volgende dag nog eventjes in Victoria zijn, s’middags zouden we helaas de boot naar Vancouver zelf weer moeten hebben. We bezochte nog een museum wat het oude huis van een belangrijke dokter was geweest, van al die patroontjes op de vloer, wanden en zelfs het plafond zou je bijna duizelig worden maar het was erg leuk om te zien! s’middags nog heerlijk rond gewandeld in het Beacon Hill park waar genoeg te doen en te zien is. Met de boot van 17:00 uur sloten we praktisch gezien onze rondreis af.. De volgende ochtend moesten we helaas de camper inleveren wat betekende dat we s’avonds de koffers moesten inpakken. Gelukkig hadden we daarna ook nog een aantal dagen in Vancouver zelf dus het hield gelukkig nog niet op!

Met een klein beetje een einde aan onze rondreis eindig ik dan ook deze blogpost 😉 Wij gaan nog eventjes genieten van het weer!