Rondreis Canada | Citytripje Vancouver

VanCouver
Alweer de laatste blogpost over Canada, onze reis zit er namelijk na dit weekje dan toch echt op. Het einde komt dan toch nu echt al wel heel erg dichtbij. Maar gelukkig hebben we nog een aantal daagjes in dit mooie land, is het super mooi zonnige weer en schijnt Vancouver heel erg leuk te zijn. Dus wij hebben er zin in!

De zondagochtend begonnen we met de koffers inpakken en de camper wat schoon maken. De koffers inpakken betekende eigenlijk meer ‘probeer alles in de vier koffers te krijgen, we zien in het hotel wel weer verder’ 😉 Nadat we de camper hadden ingeleverd, met de taxi bij ons hotel afgezet werden lunchte we in restaurant ” The Dutch” waar ze heerlijke Nederlandse (dunne!:)) pannenkoeken serveerde. Ons hotel, of naja het leek meer een beetje op zo’n moord motel uit de films van de buitenkant maar daar hebben wel meer gebouwen hier last van, had een zwembad dus eerst de bikini’s opgezocht uit de koffer en een duik genomen. s’Avonds besloten we nog een rondje te wandelen langs het winkelcentrum en daarna over het strand waar net de zon in het water verdween, wat een timing! Na goed 2 uur te hebben gewandeld zochten we ons bed in het hotel op. Voordeeltje aan hotelkamers in Canada, ze hebben bijna alleen maar 2 x 2 persoons bedden dus raad eens wie er heerlijk als een zee ster kon slapen ?;)

De volgende ochtend weer lekker ontbeten bij “The Dutch”, een pannenkoek met pecannoten erin, echt zo lekker! Ga ik thuis zeker eens namaken. Rond 12 uur waren we op het strand waar we deze dag zouden doorbrengen, heerlijk na al die toch beste lange dagen even een dagje niks. En het was de warmste dag van die week dus precies goed uitgekiend! Alleen was het water van de Noordelijke Stille Oceaan echt onwijs koud dus na een duik hielden we het maar weer voor gezien, de rest van de dag lag het handdoekje prima! s’ Avonds aten we bij de Vietnamees om de hoek, soep met stokjes en springrolls, heerlijk!

VanCouver

Dinsdag 19 juni gingen we dan de eerste keer naar Vancouver centrum, de bus stopte voor ons hotel en in het centrum op zowat welke hoek dus dat was perfect. Er staat hier echt om elke 300 meter een bus en de Canadese zelf nemen dan ook gerust een bus voor de ene halte.. Met een heerlijke iced capp van de Tim Hortons ( thanks Lieke voor de tip ;)) wandelde we door de drukke straten die vol stonden met eet- en koffie tentjes. Voor het feit dat het zo’n grote stad is viel de drukte nog best mee, waarschijnlijk hielpen de brede voetpaden en de relaxte mensen natuurlijk ook een handje! Ik kan er nog steeds niet over uit hoe aardig de mensen hier naar elkaar zijn op straat, maken altijd een praatje, als per ongeluk tegen elkaar op loopt is het eerste wat ze zeggen “Oh i’am so sorry! Are you oke?’ ipv je af te blaffen. We bezochten het ijshockey stadion die helaas zonder ijs was maar we mochten van de verkoper in de souvenir winkel wel even ‘stiekem’ binnen kijken. s’ Middags kwamen we zo ongeveer in Cake Heaven terecht. Een schattig koffie tentje had zo mega veel taartjes staan! En vakantie is vakantie he… dus met een heerlijke citroencake en kaneelbol genoten we even van onze loop pauze. Aangezien we die dag zo’n 18 kilometer hadden gewandeld hadden we dat wel verdiend!

VanCouver   VanCouver

Woensdag bezochten we Stanley Park, hét park van Vancouver wat zo’n 400 ha groot is en waar de inwoners dan ook wel heel erg trots op zijn. Heerlijk om zo even rond te lopen en uitzicht te hebben over de skyline van Vancouver. Je kunt eigenlijk van alles doen in het park, een ritje met een paarden koets, er wordt onwijs veel gesport maar er zijn ook waterparkjes voor kinderen en een aquarium. Op een terras dronken we nog wat en bekeken welk gedeelte we van de stad nog niet hadden bekeken. We sloten de dag af met heerlijke sushi en bij het hotel nog een duik in het zwembad!

Op onze laatste volle dag stond Capilano Suspension Bridge park op de planning. Waar de langste hangbrug ter wereld zou hangen en je een cliffwalk kon bewandelen. Met de free shuttle vanaf ons hotel waren we er eigenlijk zo, nadat we een kaartje hadden gekocht bewandelde wij ook de grote hangbrug. Vanaf de brug had je een super mooi uitzicht op de rivier! Het park verder is heel erg leuk opgezet, via houten vlondes en bruggen liep je routes door het regenwoud heen. Eenmaal weer terug over de hangbrug hebben we ook de cliffwalk nog gelopen, super leuk om te doen! Op de terug weg reed de free shuttle ons hotel een heel eind voorbij en werden we over de Lions Gate Bridge weer afgezet aan het begin van Vancouver centrum. Dus wandelde we over de beroemde brug terug naar Vancouver Noord waar ons hotel zat, met een uitwijking naar het winkelcentrum waar we eerlijk gegeten hebben. Nog even gauw een paar winkels ingedoken en weer terug gewandeld naar ons hotel.

VanCouver      VanCouver

Vrijdag.. onze vier weken vakantie zitten helaas op. Met de taxi vertrokken we s’middags na de lunch (we namen afscheid in style, Nederlandse pannenkoeken 😉 ) richting het vliegveld waar het eigelijk nog vrij rustig was en de koffers inchecken en de douane zo gebeurd was. Nog even wat gegeten en gedronken op het vliegveld voor we gingen boarden en terug naar ons kleine landje zouden vliegen. Ach toch ook wel een heel fijn idee dat Manouk en Mika ons op stonden te wachten, heerlijk om zo onthaald te worden!

Wauw, wat ging het snel voorbij! Wat was het indrukwekkend, mooi en een drukke vakantie! Wat hebben we lieve, aardige mensen ontmoet, gelachen en genoten van al het wild wat voorbij gelopen kwam. We hebben echt onwijs veel foto’s en nieuwe herinneringen gemaakt! Canada, hopelijk zie ik je ooit nog eens terug!

2 Comments
  • Rensina Steursma

06/07/2018 at 8:52 pm

Wauw Danique, wat een prachtige reis hebben jullie samen gemaakt!
    Geweldig al die foto’s, zou zo op het vliegveld stappen 😉
    Leuk om zo alle weken even mee te kunnen lezen.

• Danique Koldenhof

07/07/2018 at 2:32 pm

Ah wat lief en wat leuk om te horen haha! Ik weet zeker dat jij het daar ook heel erg mooi zou vinden haha! liefs