Een sportief dagje Zandvoort aan Zee

dagje Zandvoort aan Zee

De zee, in Nederland kom ik er eigenlijk niet heel erg vaak, we wonen er toch net eventjes iets te ver weg van, maar het blijft een heerlijke plek. Ook op dagen dat het wat minder weer is, is het heerlijk om over het strand te wandelen. Samen met Beate ben ik afgelopen woensdag een dagje naar Zandvoort aan Zee gegaan. Een heerlijk (sportief) dagje uitwaaien.

In Zandvoort aan Zee hebben we bij Zilt at Sea twee super, leuke cruisers gehuurd waar we de hele middag mee in de weer zijn geweest. Niet alleen met het fietsen maar natuurlijk ook met het fotograferen van de fietsen! We fietsten naar Bloemendaal aan Zee waar we in een duinpan lekker low-budget een stokbroodje met mee gebrachte tapenade hebben gegeten, we blijven ten slotte toch studenten ;). Nadat we de camera’s maar weer opgeborgen hadden fietsten we terug richting Zandvoort. Onderweg warmden we onszelf op bij het leuke strandtentje Captain Cod met een lekkere koffie.

Na een tochtje van uiteindelijk 16 km door de duinen hadden we wel wat lekkers verdiend, vonden we tenminste zelf wel ;). Over het strand gewandeld, kwamen we uit bij de strand tent STORM waar we heerlijk gegeten hebben. Omdat er nog een 2,5 uur durende terug reis voor de boeg stond moesten we toch echt het strand verlaten. Met onze schoenen vol zand en een stuk wrakhout onder de arm, we konden het toch echt niet laten, richting het station. Zo’n dag vliegt altijd zo weer voorbij, maar gauw de volgende plannen! Zo’n dagje Zandvoort aan Zee geeft je direct een echt vakantie gevoel, het zand tussen de tenen, de zoute geur van de zee en natuurlijk uitgebreid bijkletsen. Eigenlijk is een dagje zee altijd wel een goed idee!

dagje Zandvoort aan Zee

Fijn weekend allemaal! Ik ga nog even nagenieten!